Stage Spanje HCB - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Brechtsje Dros - WaarBenJij.nu Stage Spanje HCB - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Brechtsje Dros - WaarBenJij.nu

Stage Spanje HCB

Blijf op de hoogte en volg Brechtsje

09 Maart 2017 | Spanje, Benidorm

Hallo Allemaal,

Na bijna een maand weer even een update, de tijd vliegt als je het leuk hebt. Het gaat goed met mij hier in Spanje, ik heb mijn draai gevonden en heb het nog steeds erg naar mijn zin. Er zijn nu alweer bijna drie weken stage voorbij. De eerste week van mijn stage moest ik met een verzorgende mee lopen om de afdeling te leren kennen en de collega`s natuurlijk. Ik merkte in het begin echt dat je er snel bij moest zijn, dus ook echt achter ze aan moest lopen, want het was niet zo dat ze zeiden 'kom maar mee', het moest echt uit je zelf komen (initiatief dus). Officieel moest ik twee weken met een verzorgende mee, maar de supervisor (baas van de afdeling) zei na drie dagen, je gaat met een verpleegkundige mee op pad, nou dat vond ik natuurlijk hartstikke leuk. De verpleegkundige waar ik de eerste dag mee liep was meteen erg leuk en betrok mij overal bij, ik mocht meteen helpen medicatie klaar maken, infuuszakken ophangen en aankoppelen, met deze verpleegkundige heb ik nog steeds een goede band. Maar je had er natuurlijk ook verpleegkundige tussen zitten die je er niet bij betrokken en dus ook echt achter aan moest lopen, zodat je er bij kon zijn. Na de tweede week, mocht ik zelfstandig medicatie klaar maken voor het infuus en orale medicatie, met dubbelcheck van collega`s. Deze week heb ik bloed mogen afnemen bij een patiënt en gisteren (08-03) heb ik mijn eerste infuus mogen zetten, het bloedvat zag je niet met het blote oog liggen, dus ik moest echt goed voelen. Bij allebei de handelingen ging het in één keer goed. De collega`s waren erg trots en ik had zelf natuurlijk ook even een trots momentje :)
Erg leuk om hier nieuwe verpleegtechnische handelingen te mogen leren en dat ze je dat ook laten proberen.

Dit was mijn verhaal van de eerste drie weken.

Tot snel,

Groetjes Brechtsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brechtsje

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 81111

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 02 Juli 2017

Vlucht naar Spanje

Landen bezocht: